Inte ett ogräs...

...så långt ögat kan nå, i alla fall inom min tomtgräns...
Nej nu ljög jag, på framsidan mellan gångplattorna har jag
fortfarande inte hunnit rensa...
Igår kom det litervis med regn, spön i backen... Jag var tvungen
att plocka in mina blommor... Det regnade så hårt att dom la sej
utefter borden där dom står... Åsså ett kraftigt åskil som drog iväg
med solen... Men värmen håller sej kvar, typ 20 grader idag och
mulet... Egentligen helt perfekt för ogräsrensning... :/

Men jag ligger inne, har ont idag och somnade inte förrän 06 i morse...
Nu har jag försett mej med piller så jag hoppas kunna sova en stund...

Har äntligen laddat över bilderna från kameran så det är bäst att visa
lite... Har idag varit på loppis men hittade inget somföll mej i smaken,
det fanns alldeles för mycket. Måste nog åka dit en sväng till, då
kanske jag hittar guldkornen... :)



I rabatten på framsidan har jag rosa och vita löjtnantshjärtan, nån sorts
näva, en liljekonvalj och dom oranga liljorna...



När vi flyttade hit för fem år sedan så grävde jag bort nyponrosorna
och planterade vinbärsbuskar istället... Vi har så många vänner med
små barn, vill inte att dom ska sticka sej på taggarna, men nyponen
envisas med att komma tillbaka varje år... Nu håller dom små barnen
på att bli stora så jag låter dom växa... Jag tycker att bladverket är
så vackert...



På baksidan har jag bara krukor, har eliminerat en av rabatterna genom
att bygga ett trappsteg ner från altanen... Det blev super, precis som jag
hade tänkt mej... Varför gjorde vi inte det i samma veva som vi byggde
altanen?? Jag kan inte bestämma mej för vilka sorters blommor jag
tycker bäst om så det blir olika varje år... :) Ombyte förnöjer!!
Å mina klematisar som blommade så vackert förra sommaren verkar ha
avlidit i vinter... Det gillas inte, men den på framsidan är påväg tillbaka...

Nu har jag svammlat nog, dags att försöka vila sej i form!!

*

(mer bilder i nästa inlägg!!)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gud vad din kommentar gjorde mej glad och den värmde. :-) Självklart får du lösenordet. Fina bilder du har tagit!



Tack så mkt! Hoppas att din sommar är bra! Kram

2010-07-22 @ 15:36:20
URL: http://aboutlifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0