Värmen har tagit över!!

Jag är helt slut som artist... Å varför är jag då vaken den här tiden??
Det är stört omöjligt att sova... Det är för varmt, det är för kallt och
så har jag fortfarande stickningar i benen... :(

Har idag suttit ute och bättrat på mina flagnade axlar... Det blev soligt
och vackert till slut... Men nästan i varmaste laget... Vi hade 45 grader
på våran altan...

Igår gjorde vi nåt som vi inte gjort på flera månader... Vi var till
Skellefteå och shoppade... Åh vad roligt det var... Jag sa till K att jag
tyckte att det kändes som en evighet sen vi verkligen gjorde nåt
tillsammans... Jag har inte kunnat färdas i en bil under min värsta
smärtsamma period... (som, peppar peppar, verkar vara över) Vi
stannade i skellefteå så länge att vi till och med hann med ett besök
hos J... Hon fyllde år i början av maj så jag passade på att leverera
lite presenter... Dom har ni redan sett här på bloggen, bakdukar och
ljuspåsar...

Idag har jag gett K en ledig dag, en dag som han fått fylla med egna
aktiviteter vilket betyder att imorgon kanske han finns till mitt
förfogande... Behöver lite hjälp med att bära ut köksoffan som ska
få sej en omgång med penseln och så ska vi lägga nät över jordgubbs-
plantorna så att inte ekorrarna kommer och äter upp dom för mej...

Fick ett samtal tidigare i veckan från moster S som ska komma från
södra delarna av landet om typ två veckor... Hon och hennes karl
samt reskompisar skulle ta resan förbi pappa och stanna över där
en natt innan dom når Malå... Vilken tur att jag städat i stugan, om
jag inte gjort det hade det inte funnits en chans att dom kunnat sova
där alls... Men förvänta dej inte allt för mycket moster!! :)

Nästa gång jag åker dit ska jag ta med färg och symaskin, jag har en
hylla som behöver lite omsorg... Men jag är väldigt nöjd över möbleringen,
som jag sa till K så påminner det lite om hur vi har det hemma fast
i miniformat...

Nästa vecka kommer pappa på besök, då kanske jag äntligen får mitt
trappsteg till altanen... Har rensat bort rabatten så jag är redo att bygga...
Köpte några marktäckare till rabatten på framsidan som jag har planterat
idag, imorgon MÅSTE jag nog ta tag i den helt igenvuxna rabatten på
baksidan... Åh vad jobbigt det känns, men ack så trevligt när det väl är
gjort...

Våran bil är inne på rep så vi får låna svärmors pärla... Ganska trevligt att
köra cab... Men jag saknar  våran egen bil, jag är så orolig att det ska hända
nåt när jag kör deras bil... Jag kan faktiskt inte veta hur andra trafikanter
tänker... Tyvärr!!

Ja just det ja!! I lördags var jag en snabbtur till Malå och följde med mormor på
dop... Jag tror verkligen att hon uppskattade det, men lillasyster hade som vanligt
inte tid... Hon var med nån kompis...

Å inte har jag tagit några nya bilder heller... Nu får jag skärpa mej, nästa inlägg
SKA innehålla bilder men i det här inlägget får ni nöja er med en massa text...

Nu hämta nåt drickbart och sen seriöst försöka sova...

*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0