Lite lyx i vardagen...

Det är väl när den grå vardagen kommer som man som bäst
behöver lite uppmuntran?? Så idag så bjöd jag på hallonpaj
med en tuch av svartvinbär tillsammans med vaniljglass till
efterrätt... Och kvällsfikat bestod av varm choklad och
tunnbrödsrulle, vilken innehöll bara vanlig ost...



Å pappa får agera färjekapten och postbärare ute på den
nytillkommna ön där han bor... Vårfloden har kommit med
besked verkar det som... Tyvärr kan jag inte visa några bilder
än, men när jag fått tillgång till dom så kommer jag att visa
förödelsen... Skickade nämligen ut pappa på fotouppdrag... :)
Som tur är så hade pappa sin husbil på rätt sida om vattnet så
han tar sej iväg för att handla...

Idag försvann den värmande solen och ändrades till spöregn
istället... :( Å imorse fick jag stiga upp och ta några piller men
efter att ha sovit en stund så blev jag fit for fight igen... Men
även om jag varit alert så vet jag inte om jag fått nåt vettigt
gjort, jag har mest gått omkring här hemma och filosoferat...
Gick en runda ute och hittade lite ogräs i rabatten som jag
plockade bort... Nu är det inte länge kvar innan snöhögarna är
borta, då kan man börja spola av infarten och plocka fram lite
mera utemöbler, blomlådor och krukor... Och kanske till och med
plantera lite... :)

Jag har ställt klockan på ringning imorgon bitti, får se om jag orkar
stiga upp och skjutsa K till jobbet... Skulle vara roligt att åka till
Dollarstore och så har jag ett annat projekt jag skulle ha fixat...
Projekt; födelsedagspresent-till-lillasyster!!

Godnatt me er!!

*

Kommentarer
Postat av: Anonym

visst ska man unna sig lite lyx i vardagen!

trist att höra att du inte mår bra. hoppas det är något som reder upp sig så småningom.

roligt att du tyckte om vårt nya kök :)

kram

ingela

2010-05-19 @ 16:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0