Ta chansen när du ser den...

Vilket bra avsnitt av Skavlan det var igår, och jag MÅSTE bara
se det nästa vecka... Har snart plöjt igenom Slash självbiografi
och då ska han gästa Skavlan nästa fredag...

Förra lördagen när pappa var här så åkte vi till Dollarstore,
där finns dom fina ljushusen så jag lyckades övertala honom
att köpa dom till K som fyller år på fredag... Så jag har faktiskt
redan två hus, eller närmare bestämt tre för jag har ett i
vardagsrummet också...

Dom två husen som pappa köpte har jag ställt på bron
tillsammans med två små granar i en kruka med lite juteväv,
för att det snart är jul...



Jag har givit mej själv besöksförbud på Dollarstore, dom har så extremt
fina saker och jag vill naturligtvis köpa allt!! :) Men jag kanske ändå
måste dit idag och se om dom har en röd hissgardin, för det är nåt jag
skulle vilja ha...

Jag har grubblat och grubblat på vad jag skulle kunna tänkas ha för
julgardiner i vardagsrummet... Alla gardiner som jag ser är för lantliga
för mitt rum... Jag vill gärna ha det lantligt men jag har inte kommit
så långt med min förvandling ännu... Förra året köpte jag en tygbit på
IKEA som jag inte använde och nu har jag bestämt att det ska bli årets
julgardiner tillsammans med en röd spetsgardin, som ska sitta bakom...



Det blir en 70 cm bred panellängd och så blir det nya "Nusnäs-ljusstakar"
bredvid... Vad tror ni om det?? 



Idag ska jag nog påbörja sömnaden av gardinerna för igår kväll fick
jag uppleva virkarm... Jag kunde knappt röra armen, det gjorde så ont
i underarmarna så jag vilar från virkningen en stund... :/ Åsså har jag
tänkt tillaga nåt med älgköttet som pappa kom med... Mmmmm!!

På återskrivande, ha en trevlig helg!!

*

Kommentarer
Postat av: A-C

Kommer bli jättesnyggt!!

Har själv en liknande ljusstake i rött men den ska snart bli... vit!!

Nu ska jag kika in i din nya blogg också!

2010-11-04 @ 20:59:59
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0